6 sprawdzonych sposobów jak bez diety i siłowni stracić na wadze

Kolekcjonerka 2018-05-21
Udostępnij:

 

Chodzisz na siłownię, trzymasz się restrykcyjnej diety, a waga stoi? Znam to doskonale. Z każdą serią męczących ćwiczeń i  odmawiania sobie kolejnego czekoladowego deseru, rośnie coraz większa frustracja. A  wystarczy parę prostych nawyków, codziennych mini kroków, by stracić na wadze. Zapewniam Cię, że przedstawione poniżej sposoby, są nie tylko proste, ale sprawdzone. Na mnie działają!  Nie dość, że waga spada minimum o 2 kilogramy, to jeszcze za każdym razem czuje się o wiele lepiej. Co Ci szkodzi spróbować?

 

1.   Nie rezygnuj ze śniadania

Wiem, wiem, wszędzie o tym piszą i czytałaś to z tysiąc razy. Mimo wszystko to prawda. Pożywne śniadanie, jedzone godzinę po przebudzeniu to nawyk, który powinnaś stosować codziennie. Owsianka z owocami, sadzone w towarzystwie awokado, nie tylko obudzą Twój organizm, ale usprawnią metabolizm. Pamiętaj zamiast rezygnować ze śniadania, odpuść kolację!

 

6 SPRAWDZONYCH SPOSOBÓW JAK BEZ DIETY I SIŁOWNI STRACIĆ NA WADZE

 

2.   Noś ze sobą przekąski

Nie wiem jak Wam, ale mnie często się zdarza opuszczać posiłki. Gdy zapomnę o drugim śniadaniu, lub odpuszczę obiad, wieczorem mam ochotę wyczyścić całą lodówkę. Dlatego często noszę ze sobą ratunkowe pudełeczko. Tak, wzięłam przykład z Krzysztofa Ibisza i się tego nie wstydzę. Co znajdziecie w moim ratunkowym pudełeczku? Zdrowe batoniki, jabłka, marchewki pocięte w słupki plus hummus czy rożnego rodzaju orzechy. Bardzo często pudełeczko opróżniają mi dzieciaki! 

 

6 SPRAWDZONYCH SPOSOBÓW JAK BEZ DIETY I SIŁOWNI STRACIĆ NA WADZE

 

3.   Mini aktywność jest w cenie

Znacie pewnie sugestie trenerów personalnych: idź schodami, zrezygnuj z windy, wysiądź przystanek wcześniej, zamiast jechać taksówką idź na spacer! Oni naprawdę wiedzą, co mówią! Jeśli nie masz stałej aktywności fizycznej wpisanej w kalendarz, to rusz się z kanapy i wykonuj mnóstwo mikro aktywności! Bieganie za dzieciakami i pójście do sklepu po wino wieczorem, to jedna z nich!

 

6 SPRAWDZONYCH SPOSOBÓW JAK BEZ DIETY I SIŁOWNI STRACIĆ NA WADZE

 

4.    Pij dużo wody

Kolejny nawyk, o którym każdy wie, a mało, kto go stosuje. Ja też nie przepadałam za stałym nawadnianiem organizmu. Raz postanowiłam to zmienić i zaczęłam pić więcej wody. Ustawiłam sobie alarm w telefonie i co godzinę dostawałam sygnał, że czas wypić szklankę wody. Dodatkowo zawsze przy komputerze i w torebce mam butelkę z wodą ( tak, noszę dużą torbę!). Czasem do wody dodaje cytryny z miętą, czasem ziarenka granatu bądź plaster ogórka. Gdy mam dość wody, piję zieloną herbatę, która podobnież likwiduje ochotę na cukier!

 

6 SPRAWDZONYCH SPOSOBÓW JAK BEZ DIETY I SIŁOWNI STRACIĆ NA WADZE

 

5.    Im później, tym mniej węglowodanów

Ostatnio ograniczyłam węglowodany. Im mniej ich jem, tym lepiej się czuję. Oczywiście wiem, że nie można z nich całkowicie rezygnować, bo są zbawiennym paliwem dla naszego organizmu. Dlatego staram się je jeść tylko do połowy dnia. Obiad jest ostatnim posiłkiem, do którego używam węglowodanów. Podwieczorek i kolacja, składa się głownie z warzyw i lekkiego nabiału.

 

6 SPRAWDZONYCH SPOSOBÓW JAK BEZ DIETY I SIŁOWNI STRACIĆ NA WADZE

 

6.   Używaj mniejszych talerzy

Jem teraz wszystko, ale za to w mniejszych porcjach. Nie istnieje dla mnie opcja „ super size me”. By oszukać samą siebie ( jak to brzmi!) nakładam porcje na małe talerze. I zawsze lwią częścią posiłku są warzywa!

 

6 SPRAWDZONYCH SPOSOBÓW JAK BEZ DIETY I SIŁOWNI STRACIĆ NA WADZE

 

I najważniejszy nawyk, który stosuje, a nie zalicza się do listy: wybaczam sobie! Co to oznacza? Nie wariuje jak zjem kawałek tortu, albo podkradnę prażynki dzieciom. Chce mieć zdrową sylwetkę i mieścić się w ulubione jeansy, ale to nie znaczy, że będę liczyć każdą kalorię i katować się na siłowni! Równowaga i umiar czynią cuda!

 

Ciekawa jestem, jakie Wy zdrowe nawyki stosujecie? Podzielcie się w komentarzach!

 




8 komentarzy Odpowiedz
2018-07-31 14:18:11 - Odpowiedz
Ioj tak śniadanie to podstawa. ja dodałabym jeszcze jedz sezonowo

2018-07-31 09:38:11 - Odpowiedz
Mam to samo! Butelki wody na wysokości moich oczu, aplikacje przypominające i wiele innych sposobów nie dają rady ...

2018-07-30 16:36:28 - Odpowiedz
Ja strasznie chciałabym nauczyc sie pic wiecej wody w ciagu dnia.. ciagle to samo postanowienie i ciagle porazka ;)

2018-04-03 22:42:41 - Odpowiedz
Świetne rady. Mi jeszcze od ponad roku pomaga zegarek, a właściwie mały kombajn, który pilnuje mojej aktywności - Polar M400. Pilnuje mnie bym się ruszał, mam wyznaczony limit 12 tys kroków dziennie, a jak za długo siedzę w fotelu to na mnie krzyczy. ;)

2018-04-02 20:58:52 - Odpowiedz
Niby takie to wszystko proste, a tak długo trwa wyrobienie w sobie tych nawyków ;) Podsunę mężowi, znowu zaczyna wielkie \'ogarnianie\' :P
Jestem pod wrażeniem ślicznych zdjęć :)

2018-04-02 19:17:46 - Odpowiedz
Miniaktywność daje mega dużo

2018-04-02 18:59:00 - Odpowiedz
Kocham śniadania! To gwarancja świetnego metabolizmu :)

2018-03-28 22:32:12 - Odpowiedz
U mnie największym problemem jest niechęć do śniadań. Jem, ale bardzo mało. Rano nic mi nie smakuje, więc nawet dwie małe kanapki to dla mnie sukces ;)


Żaneta Lurzyńska - koneserka codzienności. Na blogu i w życiu kolekcjonuję wszystko co piękne i warte zapamiętania. Pasjonuję się modą, fotografią, namiętnie oglądam ambitne seriale i filmy. Każdego dnia celebruje życie i szukam nowych możliwości wyrażania siebie. Jestem ciągle zakochaną żoną i mamą dwójki wspaniałych dzieci: Weroniki i Maksymiliana. Kolekcjonerka to pochwała rodzinnego życia, bez rezygnowania z siebie i ze swoich marzeń.


 


Blog na Facebooku



Pinterest



Najnowsze posty


Reklama
przepisy kulinarne
Archiwum
Strony

Instagram

 

Follow on Bloglovin

 

 

przepisy kulinarne

 

Przepisy kulinarne

Tagi
Tekst

 

 

 

follow me




 

 

 




 



Znajdź mnie na Instagram - @kolekcjonerka
X
X